Vattjom Vipers

årets sämsta träning..

Kategori: Allmänt

Måndagsträningen var den sämsta och tråkigaste träningen Vipers haft denna säsong. Men det fanns inte nåt bättre sätt att utföra den på eftersom halva laget hade andra saker för sig. Som tillexempel se på Timrå-match, hitta en snorgubbe i näsan, fånga bovar och banditer, tro att man kanske kan bli sjuk, fylla på mp3n med Nanne Grönvall, räkna ett mattetal eller nåt annat riktigt dumt. Vissa sköter det bra med att meddela i tid men andra ringer 30 minuter före träningen och det är riktigt pissdåligt. 

Hädanefter är det bara Fraktur på ryggrad, spy blod eller Slutspelsmatch i hockey som är giltig frånvaro.;)

Nå, låt oss tala om träningen istället. Eftersom målvakterna lyste med sin frånvaro så blev det 3mot3 spel på småburar. En mini-turnering där alla mötte varandra 3 matcher. Många var smart nog att ta med sin reservklubba och använda den eftersom det var värre än en dag på ved-backen. Det var yxhugg efter yxhugg och smalbenen var gulblå efter 2 matcher. Det blev aldrig nåt spel utan man sköt bara för det mesta. Som skribent för detta lag finner jag inge nöje alls i detta typ av spel men det var det bästa man kunde göra av situationen.

Efter lite rotning i arkivet så hitta jag ett mycket intressant klipp som förklarar väldigt mycket varför vi är så dålig att prata på planen.

Här avslöjas Alle och Walles problem med snacket på planen, de är ju tränat att göra stumfilm. Då kan det inte vara lätt att plötsligt börja snacka massa på planen. 

Jag har bra kontakter i musikbranschen eftersom jag är en känd skribent som gärna skriver låttexter också. Så under åren har jag samlat på mig många goda vänner. En av dem, Joakim Thåström, kommer till Sundsvall i helgen för att ha konsert på lördag i Sundsvalls Sporthall och vi har ju match på lördag klockan 16.00 så jag tänkte höra med han om han skulle tänka sig att sjunga nationalsången före våran match. Jag lovar inget men det finns stor chans till att det blir så.

FÖRRESTEN! Det är ingen som vill köpa barnskoter eller? Det är en röd Polaris Pro X 120. Hade tänkt mig 7000kr för den. Måste få in lite snabba pengar så jag kan köpa nya innebandyklubbor. 

"Gud som haver barnen riktigt kär, se till mig som aldrig nånting lär" - Joakim Thåström.

W.S

Kommentarer

  • Robban säger:

    Tjena. Har du kvar din barnskoter till salu? Maila mig gärna isf?

    2010-04-02 | 18:00:17
  • Anders säger:

    Hej!



    Har du fortfarande en barnskoter till salu?



    MVH/Anders

    2010-09-13 | 14:16:36

Kommentera inlägget här: