Vattjom Vipers

"Min drottning bor i hjärtat av baltikum"

Kategori: Allmänt

Tjääääna!
 
Jag är tillbaka, här, redo att smörja era osmorda krås. Alla undrar förmodligen vart jag hållit hus, vissa kanske tillochmed fruktat att jag trillat av pinn' men till er stora glädje eller möjligtvis besvikelse så har jag faktiskt bara varit på en välbehövd semester. 
 
"Varför?!" hör jag er skrika i kör bakom era datorer eller smarta yuppienallar. Jo, det finns en förklaring till detta.
Det var ett tungt beslut att ta en paus från bloggen alla var besatt av. Men det var många faktorer som spelade in när jag lämnade er, helt utan förvarning eller förklaring den där olustiga dagen i Augusti 2010. Jag ska med min ringa förmåga försöka få er att förstå.
 
Den främsta anledningen var att jag kände mig ensam. Visst, jag hade er, mina underbara läsare men jag ville känna kemin mellan man och kvinna. Hitta det där som alla människor innerst inne söker, Kärleken. När jag i mitten på Augusti fick nys om Tallin som utlovade stor chans till att hitta just denna kärlek som jag sökte så beslöt jag mig för att packa ihop min gamla Jofa-trunk med de saker jag trodde var viktiga och ge mig av till den fina hamnen i stockholm för att kliva på färjan. Nu var det ju inte så att jag bodde i själva Tallin utan jag bodde i en liten pittoresk** förort som heter Paldiski. Där träffade jag en förtjusande bastant kvinna vid namn Tamara som jag föll pladask för. Hon är en förtjusande varelse, vi gifte oss i ett Estniskt jakt-torn på Julafton 2010. Vi hade drygt två helt fantastiska år innan jag hittade henne i apburen tillsammans med clownen från den tillresta cirkusen som uppträdde på Nyårsafton 2012 där i Tallin.
Då var det bara att säga tack och hej. På nyårsdagen vaknade jag upp med jordens baksmälla men efter ett par liter värmd kondenserad mjölk, alltså kolasås, så kände jag plötsligt hur det började rycka i bloggfingrarna igen. Jag kom att tänka på Vattjom Vipers och skämdes över att jag inte hade någon koll alls på hur det gått för laget denna säsong. Efter 32 minuter stod jag och väntade på färjan hem till Sverige.
 
Övriga anledningar:
  • Mammas blåskatarr
  • Klimatproblemet
  • Asyl
 
Jag är här för att stanna, vare sig ni vill eller inte - Walter Sparrow
 
*http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Urinvagsinfektion/
 
**http://sv.wiktionary.org/wiki/pittoresk

Kommentarer


Kommentera inlägget här: